עולם האוכל של ישראל למען יתומי העוטף – בלעדי בדתילישס רשימת המסעדות הכשרות

מקלובה פתיתים עם ירקות חורף ועוף על העצם של מעדניית גולדיס (צילום אנטולי מיכאלו)

פתיתים של אהבה

עשרות מסעדות ברחבי הארץ חברו לקרן "עטופים באהבה" ויציעו במשך שבועיים חיבוק מנחם וטעים. בתפריט – אוכל של בית, מנות שכולנו גדלנו עליהן ופתיתים כפי שמעולם לא אכלתם. בעזרת אנשי הברזל של אסם בשדרות.

הפרויקט איגד עשרות מסעדות ברחבי הארץ, ואלו יציעו במשך שבועיים (17-30 בדצמבר) תפריט מיוחד. סמל טעים למטבח הישראלי החזק שקפץ לסייע לכוחות הביטחון ולמפונים עם פתיחת המלחמה. וקורא עכשיו לאזרחים להגיע ולטעום אותו מחדש – ולתמוך כך גם במסעדות עצמן, וגם בקרן "עטופים באהבה", שהוקמה על ידי צמרת עולם העסקים הישראלי בעקבות המלחמה, ושואפת לסייע לאורך זמן ליותר מ-200 ילדים יתומים בעוטף, למשפחות המאמצות וקרוביהם. יד ביד, לכל אורך הדרך.

שף ארז קומורבסקי 'בלאדי שיק' (צילום אנטולי מיכאלו)

גיבורי אסם נסטלה בשדרות

התפריט מתבסס על מוצרי אסם נסטלה שיוצאים כל העת, גם בימים אלה, מהמפעל הפועם והאמיץ של החברה בשדרות. המסעדות לקחו את המוצרים הללו ורקחו יחד תבשיל כחול-לבן מדברים שיש בכל מזווה בארץ, טעמים שילדים אוהבים ומבוגרים אוהבים עוד יותר, ובעיקר אוכל של בית, רחוק מהבית, אבל עדיין בתוך הבית של כולנו.

הפתיתים של בלאדי שיק (צילום אנטולי מיכאלו)

רשימת המסעדות הכשרות

בין המסעדות המשתתפות בפרויקט ניתן למצוא עשרות מסעדות עלית מכל רחבי הארץ. המסעדות הכשרות המשתתפות בפעילות הן: בלאדי שיק של ארז קומרובסקי, המוציא של אבי לוי, ספרה של בני מדר, רובידה של עמוס חיון, ג'קו סטריט של זכאי חוג'ה ומעדניית הבוטיק גולדיס, לצד כאמור מסעדות מסורתית וחילונית, יהודית וערבית, שמוכיחה פעם נוספת, למי שצריך, שכבר ניצחנו.

שף בני מדר מסעדת 'ספרה' (צילום שרית גופן)

אתם אוכלים, נהנים ותומכים

התפריטים המיוחדים יכללו שלוש מנות, וכל מסעדה יצרה במסגרתן גם גרסה משלה. על בסיס הפתיתים של אסם – השקית הכי ישראלית שיש, והמנה שכולנו צריכים ורוצים עכשיו. ההכנסות ממנת הפתיתים בכל תפריט יועברו לטובת "עטופים באהבה", לתמיכה ביתומים.

בין המנות: קציצות עוף לימוניות ופתיתים (בלאדי שיק), מקלובה פתיתים עם ירקות חורף ועוף על העצם (גולדיס), פרגית על האש עם טאבולה פתיתים וטחינה לבנה (המוציא), ברוסקטה עם טרטר פילה בקר ופתיתים פריכים (ג'קו סטריט), בר ים על הפלנצ'ה עם ריזוטו פתיתים (ספרה) ואפילו קינוח סוטלאץ' חם של פתיתים בחלב וחמאה, עם מי ורדים ופיסטוקים (רובידה).

שף זכאי חוג'ה מסעדת ג'קו סטריט (צילום יח"צ)

עוטפים באהבה את יתומי העוטף

מודי כידון, ממייסדי קרן "עטופים באהבה": "שבעה באוקטובר זיעזע באופן משמעותי את החברה הישראלית ואת העולם היהודי כולו, תוך שהוא מותיר אחריו יותר מ-200 ילדים יתומים. בעקבותיו, הקמנו את הקרן כדי לעטוף באהבה את יתומי העוטף ולתמוך בהם כך שיגדלו להיות אזרחים בוגרים, עצמאיים ומצליחים בתוך החברה הישראלית. מרגש לראות את הירתמות המסעדנים בתקופה קשה זו, ואנו מקווים שנדע ימים טובים, שלווים ובטוחים יותר במהרה".

לא רוצים לפספס מה חדש באוכל הכשר? עקבו אחרינו באינסטגרם.
רוצים לקבל עידכון על ארוחות ואירועי דתילישס ? << לחצו כאן >>

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Like
Close
דתילישס © כל הזכויות שמורות
Close