תפריט חורף חדש עתיר טעמים ומסקרן במסעדת 02 הירושלמית

ההנאה שבאיטיות – מסעדת 02 (צילום איתמר גינזבורג)

ההנאה שבאיטיות – תבשילי פתיליות עדתיים בפרשנות מחודשת

כשהטמפרטורות יורדות והשמיים מתקדרים, בישול על פתיליות הוא התבלין המושלם לעונה הקרה. השילוב בין הזמן הממושך והחום הנמוך לבישול עדתי, סבלני ואיטי מוליד תפאורה חורפית מושלמת בדמות סירים גדולים מתפקעים בכל טוב בתבשילים בעלי טעמים עמוקים, המספקים נחמה לגוף ולנפש. את העושר והטעמים הללו, המזוהה עם מסעדות הפועלים הירושלמיות ונחלתן של עדות רבות, החליט נמרוד נורמן, שף מסעדת 02 הירושלמית, לקחת צעד אחד קדימה ויצר תפריט עונתי שיוגש במהלך חודש פברואר המושתת על מנות בבישול ארוך.

קראו גם >> הקונדיטוריות הכשרות הכי טובות בישראל

תפריט חורף "לאט" במסעדת 02 במלון ענבל (צילום איתמר גינזבורג)

מלאכת כפיים מושקעת בכל סיר בפרשנות ירושלמית עכשווית

ירושלים מאחדת מטבחים של עמים רבים, עדות ודתות. כפועל יוצא ישנן הרבה מאוד מסורות בישול המשפיעות ומושפעות זו מזו. אולי הביטוי המובהק ביותר לכך הוא קיומן של מסעדות פועלים משפחתיות מהוותיקות בארץ, המציעות מגוון מאכלי עדות, מקובה ועד סופריטו, תוך מלאכת כפיים המושקעת בכל סיר. נורמן, הדוגל במטבח ירושלמי עכשווי, הכניס את המנות והמסורות הללו ל"סיר ההיתוך" ומעניק להן פרשנות משלו. כך נולד לו "לאט"- תפריט חורף חודש שהוא מחווה לאותן מסעדות ירושלמיות ותיקות המבשלות על פתיליה. הטבית המסורתי זוכה לגרסה עם כרעי ברווז, חורשט סבזי פרסי משודך לאוסובוקו טלה ולקניידעלך, בעוד שהקוקלה הטריפוליטאית מונחת לה בין פלפלים, פטריות, גרגירי חומוס ולחי עגלה.

תפריט חורף "לאט" במסעדת 02 במלון ענבל (צילום איתמר גינזבורג)

געגועים וזיכרונות לטעמים וריחות של פעם

החל מה-5.2 ובמהלך כל חודש פברואר יוגשו במסעדת 02 שבמלון ענבל סלטים חמים, קדירות ותבשילים סמיכים בעלי גוון וטעם עמוק ויוצא דופן שמקורם בבישול ארוך. "שיטת הבישול על פתיליות מעוררת געגועים וזכרונות לטעמים וריחות של פעם, שנצרבו לרבים ממסעדות הפועלים וממטבחיהן של סבתות. תפריט החורף פורט על נימי הגעגועים האלה ומבקש לספק מעט נחמה, אבל לצידם מבקש לחדש ולהעיז, עם חומרי גלם, טכניקות בישול ושילובים מסקרנים ועכשוויים," אומר נורמן.

תפריט חורף "לאט" במסעדת 02 במלון ענבל (צילום איתמר גינזבורג)

מסעדת 02 – מומלצת דתילישס

02 ממוקמת במלון "ענבל"- הכניסה למסעדה היא לחלל רחב ידיים שמרבית קירותיו הם חלונות גבוהים, המכניסים את הנוף הירושלמי פנימה, לצד אור טבעי שופע במהלך שעות היום ואורות עיר מנצנצים בלילה.  שולחנות עץ מצויירים לצד ספות קטיפה כחולות ומושבי עור רכים מכתרים כל שולחן. השולחנות ערוכים  מזמינים. בעיצוב המסעדה שמרו על חזותו הקלאסית של המלון ואופיו ובד בבד שילב בתוכו צבעוניות, טקסטיל וטקסטורות מודרניים.

מסעדת 02 במלון ענבל (צילום: אפיק גבאי)

תפריט "לאט" יוגש החל מה-5.2 ובמהלך כל חודש פברואר

איפה: מסעדת 02 – O2 Restaurant
מתי: החל מה-5.2 ובמהלך כל חודש פברואר
כתובת: 
מלון ענבל, זאב ז'בוטינסקי 3, ירושלים
כשרות: 
רבנות ירושלים
טלפון: 
02-675-6649
להזמנת שולחן לחצו: כאן

למסעדה תו האיכות: 'מומלץ דתילישס'

לא רוצים לפספס מה חדש באוכל הכשר? עקבו אחרינו באינסטגרם.
רוצים לקבל עידכון על ארוחות ואירועי דתילישס ? << לחצו כאן >>


Join the Conversation

  1. המסעדה עם השירות והאוכל הכי טעים שיש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Like
Close
דתילישס © כל הזכויות שמורות
Close