להיות תיירים בעיר שלכם: מלון וילה בראון ירושלים

ניסיתם פעם להתארח כתיירים בעיר בה גדלתם? אם עדיין לא, מומלץ בחום (אלא אם כן גדלתם בבני-ברק או פ״ת, שאז אני לא מבטיח שזה יתפוס 😉).

כמי שגדל בירושלים, וחזר בסופ"ש סתווי לגיחה קצרצרה בעיר, הפעם כתייר, מדובר בחוויה מיוחדת. בטח כשישנים ממש במרכז העיר שחוברה לה, במוקד ההתרחשות, ובטח כשעושים את זה במלון הבוטיק וילה בראון הנהדר, עם ארוחת הבוקר המושחתת, שהייתה ללא ספק מהמקוריות והטובות שטעמנו, ושאליה מיד נגיע.

המלון ממוקם ברחוב הנביאים, פינת רחוב אתיופיה המאכלס בתי מידות מהיפים שידעה ירושלים, בואכה רחוב הרב קוק המוביל ישירות ללב הפועם של רחוב יפו השוקק.

עיצוב המלון, השוכן במבנה עתיק מעוצב ומקומר קשתות, ייחודי ולא שגרתי, משלב ישן וחדש, עם שימוש בהרבה קטיפה אדומה בוהקת, המשתלבת עם ורדים אדומים טריים, ועם – תאמינו או לא – ״חמצוצים״ אדומים, כן אלו מארון הממתקים. מכונות האספרסו החדשניות תורמות לחדשניות, לעומת מפתח החדר הכבד התורם למימד ההיסטורי. עולם של ניגודים.

החדרים עצמם, סך הכל 26 במספר, נקיים ונעימים, ולחלקם מרפסות לנוף האורבני הצפוף והמיוחד.

אבל גולת הכותרת, לפחות מבחינתנו, היא ארוחת הבוקר של המלון, עליה מנצח שף ישי שופן, האיש והחיוך. ארוחה שייחודיותה במקוריות השף וביצירתיות שלו שמובילה לארוחת בוקר שלא דומה לאף אחת אחרת, ושגם היא יוצרת משחק של ניגודים אך גם של שילובים. ממש כמו ירושלים – עיר שיש בה הכל. מנות מסורתיות, אך תמיד עם טוויסט חדשני.

הארוחה נפתחת בשורה של מזאטים מעניינים שלצידם סלסלת לחמים ומאפים וצלוחית שמן זית ודואה. בין המאזטים הנהדרים: איקרה מדויקת, לאבנה, דג הערינג על שמנת חמוצה, קיגעל ירושלמי עם קרם פרש, חומוס במרקם נהדר, וגבינת חלומי מטוגנת.

גם במנות עצמן, כל מנה מקבלת טוויסט משלה: השקשוקה המצוינת – עם טחינה, כמון, תרד, גרגירי חומוס וכוסברה, ואת כולה עוטפת חריפות מתונה וטובה. המוזלי – עם צ׳יפס קוקוס ועם מנטה טריה. קרואסון הסביח – מושלם מעצם קיומו, אבל גם הוא קיבל ״דבר מה נוסף״ בזכות הלימון הכבוש הנהדר.

אז יש בירושלים מלון נהדר, במחירים נגישים, שמציג ארוחת בוקר מהטובות הקיימות בעיר, שפתוחה גם לסועדים שאינם אורחי המלון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Like
Close
דתילישס © כל הזכויות שמורות
Close