לקראת ראש השנה, יקב הרי גליל משיק בציר חדש של יינות הכרם היחידני הנחשקים: "כרם משגב עם" בציר 2019 ו"כרם יפתח" בציר 2019

לקראת השנה החדשה, יקב הרי גליל משיק ארבעה יינות חגיגיים במיוחד מבציר חדש: כרם משגב 2019 וכרם יפתח 2019 מסדרת כרם יחידני, יראון לבן 2021 מסדרת הדגל "יראון" וגליל אלה 2020 – אחד מיינות הדגל של סדרת גליל. 

כרם משגב עם 2019

כרם משגב עם 2019 הוא יין סינגל ויניארד נחשק מאוד ואיכותי שיצא עד כה רק בבציר 2016, ויוצא כעת בבציר חדש. זהו יין עוצמתי בעל צבע בורדו עמוק מענבי קברנה פרנק שגודלו בכרם משגב-עם. היין, שהתיישן במשך 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי, מתאפיין בארומות של פרי בשל, תבלינים, אדמה ועץ קלוי. יינות הסינגל ויניארד של היקב מביאים לידי ביטוי בכוס היין את הטרואר הספציפי בו גדלו הענבים, והטעמים והניחוחות בהם מתאפיין היין, מושפעים מאוד גם מגידול הענבים בטרואר של כרם משגב-עם. הכרם הוא הצפוני ביותר בישראל. הוא מצוי ברום של 800 מטר מעל פני הים על גבול הלבנון וניטע בשיפולי רכס רמים. הכרם מניב ענבי יין בעלי איכויות יוצאות דופן לאורך שנים וזוכה לגידול בפרוטוקול בר קיימא.

יין זה מגלם את שיתוף הפעולה, שבולטת בו המחויבות למצוינות, בין היינן הראשי של היקב מיכה ועדיה והכורם ברק וסטריש, הפועלים לשיפור איכות ענבי היין בכרם.

כרם משגב עם 2019 – 195 ש"ח (צילום יח"צ)

כרם יפתח 2019

כרם יפתח 2019 הוא יין אדום המורכב מענבי פטי ורדו הגדלים בכרם יפתח בעמק קדש, מערבית לעמק החולה. כרם יפתח מבטא יותר מכל את הסגנון והאופי שמייחד את יינות הגליל העליון. בזכות השילוב בין הקרקע הפוריה בו לבין תנאי מזג אוויר מיטביים לגידול ענבי יין, הוא נחשב לאחד האזורים הטובים ביותר בארץ להכנת יינות איכות. זהו יין מבציר חמישי במספר של יינות כרם יפתח והוא מייצג את איכויות האזור במיטבן. צבעו סגול עמוק בוהק והוא מאופיין בארומות של פירות יער כהים, פטל ודובדבנים לצד ניחוחות וטעמים של וניל, קפה ועץ אלון צרפתי. ליין מרקם מלא וסיומת ארוכה ואלגנטית. הוא התיישן במשך 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי והוא בעל יכולת התיישנות טובה, אם ישמר בתנאים נאותים.

כרם יפתח 2019 – 195 ש"ח (צילום יח"צ)

יראון לבן 2021

יראון לבן 2021הוא יין לבן יבש מסדרת הדגל של היקב. היין מופק מענבי שרדונה שגודלו בכרם משגב ונבצרו בציר ידני בטמפרטורות צוננות בשעת בוקר מוקדמת. מדובר ביין איכות בעל צבע צהוב בוהק. עם חמיצות רעננה, ניחוחות של תפוח זהוב בשל, מנדרינה, אגס, רמז לעץ אלון ומינרליות. היין תסס בחביות עץ והתיישן במשך כחמישה חודשים על משקעי השמרים. מה שעידן את טעמו והקנה לו מרקם משי וסיומת מענגת. היין יהיה בשיאו בשנתו הראשונה וישמר היטב כשנתיים-שלוש ממועד הבציר בתנאי אחסון נאותים.

יראון לבן 2021 – 105 ש"ח (צילום יח"צ)

גליל אלה 2022

גליל אלה 2022הוא יין אדום יבש המורכב מענבי סירה (51%) וענבי ברברה (49%). ליין צבע אדום בוהק והוא בעל ארומות של פטל אדום, דובדבן חמוץ ועשבי תיבול. ליין חמיצות רעננה מאוזנת ומרקם מלטף עם  סיומת ארוכה. היין עבר תסיסה אלכוהולית עם קליפות הענבים במשך 7-13 ימים. לאחר מכן תסיסה מלולאקטית מלאה וכשנה יישון בחביות עץ אלון צרפתי. על תוויות היינות של סדרת גליל מאוירות חיות בר שנצפו בכרמי היקב, בסקר טבע שערכו החברה להגנת הטבע  וזוהי הסיבה שעל תווית הבקבוק של היין מאויר פרפר.

גליל אלה 2022 – 65 ש"ח (צילום יח"צ)

יקב בר קיימא

יקב הרי גליל נוסד לפני 21 שנים ושוכן בקיבוץ יראון שבגליל העליון. היקב הוא יקב בר קיימא המגדל את כרמיו בדרכים שמייטיבות עם בעלי החיים והטבע. ומביאות לבסוף ליצירת יין איכותי. סדרות היקב הן: בר, אביב, גליל, אור, יראון וכרם יחידני.

מחירי היינות החדשים:

כרם משגב עם 2019 – 195 ש"ח
כרם יפתח 2019 – 195 ש"ח
יראון לבן 2021 – 105 ש"ח
גליל אלה 2022 – 65 ש"ח

לא רוצים לפספס מה חדש באוכל הכשר? עקבו אחרינו באינסטגרם.
רוצים לקבל עידכון על ארוחות ואירועי דתילישס ? << לחצו כאן >>

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Like
Close
דתילישס © כל הזכויות שמורות
Close