אתם חייבים להכיר: הסלטים הכשרים למהדרין של סבא עותמאן מטמרה

סלטי אלעותמאני הכשרים למהדרין (צילום גליה אבירם)

הכל בגלל הטחינה

הסיפור של מפעל הסלטים המצוננים עותמאני, בעיר טמרה בגליל המערבי, החל לפני חמישים וארבע שנים. בשנת 1968, כשסבא עותמאן דיאב ז"ל פתח מסעדה קטנה בסמוך לביתו. כשבתפריט שלה הוגשו מגוון מנות מיוחדות, לצד טחינה בטעם ותיבול מיוחד שרקח. לאחר מותו הוריש עותמאן לדור השני, בנו נאיף דיאב ז"ל את המסעדה, וזה המשיך את המסורת והמורשת הקולינרית של אביו, עד שנפטר. הדור השלישי בניו של נאיף ז"ל, נכדיו של עותמאן, רפאת, עותמאן, אשרף וויסאם, המשיכו לתפעל את המסעדה, ומיד זיהו שהטחינה קוצרת מחמאות בקרב הסועדים, כך הם זיהו את הפוטנציאל הגלום במשחה הטעימה שהם רוקחים במסעדה, והבינו שהם רוצים לייצר כמויות ממנה, כדי שהיא תגיע לכולם בכפר ובסביבה.

סלטי אלעותמאני הכשרים למהדרין (צילום גליה אבירם)

תוצרת חקלאית ישראלית

המפעל הוקם בשנת 1999 על ידי הנכדים. המתכון המדויק של סבם, נשמר עד עצם היום הזה, וטעמה אינו דומה לטעם של סלט טחינה מצונן אחר. במקביל החלו הנכדים לפתח בעזרת מהנדסי מזון שעזרו להם להגיע לטעמים הרצויים והאיכותיים, מגוון של סלטים מצוננים. סדרת סלטי עותמאני שמיוצרת מירקות טריים מדי יום, מתוצרת חקלאית ישראלית, באיכות גבוהה ובטעם של הבית.

סלטי אלעותמאני הכשרים למהדרין (צילום גליה אבירם)

מגוון מוצרים רחב

בין המוצרים בנוסף לטחינה, מוצר הדגל של המפעל. ניתן למצוא סלט חומוס בטעמים: קלאסי, אקסטרא, חריף, בלאדי ומסבאחה. סלט תירס במיונז, סלט טורקי,  סלט כרוב אדום במיונז, סלט קולסלאו, סלט חציל במיונז, סלט טחינה עם חצילים, שום כתוש, וסחוג חריף.

הסלטים מגיעים במשקל של 180 גר', (4-6 ₪);  250 גר', (6-8 ₪);  400 גר' (9-11 ₪); 700 גר' (7-12 ₪); ו 3 ק"ג (25-30 ₪).

הסלטים כשרים למהדרין, בהשגחת בד"ץ הרב לנדא. למעט סלט חצילים במיונז שעדיין בכשרות הרגילה.

סלטי אלעותמאני הכשרים למהדרין (צילום גליה אבירם)

את הסלטים ניתן למצוא ברשת שופרסל, ברשתות הבת "יש חסד", "יש בשכונה", ו"גוד מרקט" וברשתות הגדולות בבעלות המגזר הערבי בצפון, ובערים מרכזיות בארץ. וכן ברשת דבאח, מרכזה (מרכז המזון בירכא ובנוף הגליל), רשת קינג סטור, כלבו סמארה, ורשת מאי מרקט.
.

לא רוצים לפספס מה חדש באוכל הכשר? עקבו אחרינו באינסטגרם.
רוצים לקבל עידכון על ארוחות ואירועי דתילישס ? << לחצו כאן >>

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Like
Close
דתילישס © כל הזכויות שמורות
Close