סקירה: המקום הכשר בדובאי – The Kosher Place

מסלטים שאי אפשר להפסיק לנשנש ועד לטריו סורבה הטוב ביותר בדובאי. מוטי רובינשטיין עורך מגזין 'המקום' עשה סיבוב בדובאי וחזר עם רשמים ממסעדה שלא תרצו להחמיץ.

כתב אורח: מוטי רובינשטיין, דובאי

סלטים בטעם של בית (צילום מוטי רובינשטיין)

מגרמניה לדובאי

השף שמעון בן שטרית המנצח על המטבח הענק והשקוף בתוך המסעדה, מגיע לדובאי לאחר שהשאיר את חותמו בגרמניה כשף אחת המסעדות הנחשבות והמובילות בה.

שטרית מספר כי הוא נקרא אל הדגל על ידי חברת 'טריט כושר' במטרה לפתוח קייטרינג כשר ראשון מסוגו. בתחילת הדרך הכין ארוחות שבת במלון אדרס מרינה, שם מתקיימות תפילות במניין בכל ימות השנה ופעילות יהודית ענפה נוספת בראשות הרב של איחוד האמירויות, הרב לוי דוכמן.

לאחר שאנשי 'טריט כושר' הבינו שאנשים אוהבים את האוכל שלהם בשבת, החליטו לפתוח מסעדה ולאפשר לתיירים יהודים ליהנות מאוכל כשר במשך רוב שעות היום והערב.

זו מסעדת גריל ישראלית משובחת, וניתן למצוא בה את מיטב סלטי הבית, מבחר בשרים בשיפודים או בסטייקים, מנות היום כגון קוסקוס, דג חריימה ומגוון בישולים מיוחדים.

סיגר עגל קריספי (צילום מוטי רובינשטיין)

חוויה על גדות הנהר

המסעדה ממוקמת במלון המפואר ג'ומיירה קריק סייד על גדות הנהר, כרבע שעה נסיעה מהדאון-טאון של דובאי. בכניסה למלון, אנשי שירות הוולה יקחו את רכבכם למקום מבטחים ויחזירו אותו מיד בסיום הארוחה. זה, אגב, שירות נדיר ונחוץ מאוד בישראל. אחרי כמה ימים בדובאי, קצת קשה לחזור לשגרה ולחפש חניה בכוחות עצמך.

מתחם המסעדה בקומת הקרקע של המלון, עם כניסה צדדית נפרדת, גדול ומרווח מאוד. ניתן למצוא במסעדה הרבה פינות נסתרות יחסית, המאפשרות ליהנות מהארוחה מצוינת בפרטיות הראויה לצל"ש.

תפריט מוכר ואהוב

תפריט עשיר וצבעוני מציע מגוון מנות המוכרות לכל תייר ישראלי: מגוון שיפודים איכותיים עם תוספות, עראייס, לחמעג'ון, פוקצ'ה שווארמה, צלעות כבש, חציל, קרפצ'יו, סיגר עגל ועוד. לצד כל אלו מוגשים מבחר סלטים שמתעלים על כל ציפייה.

התפריט מוצג בעברית ובאנגלית, דבר שמקל מאוד על מלאכת ההתלבטות בתחילת הארוחה. כשאתה מבין בדיוק כל שורה בתפריט, ועשרות אפשרויות מונחות לפניך, כל מה שאתה צריך לעשות זה לומר למלצר האדיב שהגיע כבר בפעם השלישית לשולחן כדי לוודא שהכל בסדר: "הו, סורי, קאם-בק אין א פיו מינטס, פליז".

המנה המנצחת – סינייה חצילים (צילום מוטי רובינשטיין)

לנשנש בלי הפסקה

פתחנו את הארוחה עם תצוגה מרשימה של סלטים נדירים, פרנה ופיתות היישר מהטאבון. הסלטים כה הפתיעו לטובה, שביקשנו ריפיל גם לצד מנות ראשונות וגם לצד מנות עיקריות. אחד מאיתנו בשם אשר, שלא נזכיר את שמו, נשנש מעט מאחד הסלטים גם לאחר הקינוח. עד כדי כך אהבנו אותם.

לצד הסלטים הגיעו שלוש מנות ראשונות: סינייה חציל, כבד הבית וסיגר עגל. כשהמנות הגיעו לשולחן, בקושי זיהינו את החציל, וזו הייתה המנה המנצחת. היא מגיעה לשולחן בתוך מחבת רותחת, לאחר שהחציל כוסה במלואו בטחינה מוקרמת נהדרת ונכנס לתנור להשחמה נוספת. ביקשנו מהמלצר מנה נוספת של פרנה והזהרנו זה את זה לבל נתמלא לחלוטין לפני שנגיע למנה העיקרית. זה לא ממש עזר.

טיפ זהב: להתמקד בבשר ולא בעוף (צילום מוטי רובינשטיין)

לא רק אוכל – אווירה של חופש

יצאנו להפסקת מרפסת, ואנחנו משתמשים במונח הזה כדי לא לעודד את קוראינו לעשן, ונהנינו מהחצר הפסטורלית בעורף המלון, ממקומות ישיבה נוחים ומהאווירה הכללית במקום. חשוב לציין שהביקור נערך בחודשי החורף, כאשר הטמפרטורה בחוץ בשעת לילה היא בערך 15 מעלות. רוח מלטפת הנעימה את שהותנו בחצר וקפוצ'ון קליל הספיק כדי להרגיש הכי טוב שאפשר.

בשלב הזה של הארוחה כבר לא היינו רעבים כפי שבאנו, אך לא התפשרנו. כשהמלצר שאל מה נרצה להזמין למנה עיקרית, כבר ידענו להצביע על צלעות כבש, סטייק אנטריקוט וסטייק פרגית.

גם כבד יש כאן (צילום מוטי רובינשטיין)

שירות אדיב ומקצועי

שתי המנות הראשונות היו טובות, ברמה של סטקייה ממוצעת בישראל, ואת הפרגית פחות אהבנו. באופן כללי נאמר לנו על ידי תייר קולינרי שיודע דבר או שניים על מסעדות בדובאי, כי מומלץ להזמין מנות בקר ופחות להתמקד בעופות. גם הדגים מצוינים.

המלצרים והצוות במסעדה דוברי אנגלית בלבד והשירות נפלא, אדיב ומתחשב. לאורך כל הארוחה חלפו מלצרים סמוך ונראה לפינה שבה ישבנו, ולא היינו צריכים להמתין או לחפש נותני שירות כשרצינו להזמין מנה נוספת, לבקש שתייה ולשאול על מנות מומלצות.

צלעות – מוצר צריכה בסיסי (צילום מוטי רובינשטיין)

הסורבה הטוב בדובאי

כשביקשנו לבחור קינוחים, נאמר לנו כי סופלה שוקולד מכינים במקום ויקח עשרים דקות עד שיהיה מוכן.
כמדומני שאתם כבר מנחשים: אין כמו הפסקת מרפסת אחרי המנה העיקרית. כשחזרנו לשולחן מצאנו סופלה שוקולד רותח ונימוח, טארט טאטן תפוח עץ מקושט כדבעי היישר מהתנור וטריו סורבה מדהים, הטוב ביותר שטעמנו בדובאי.

סופלה מקומי 20 דק' הכנה במקום (צילום מוטי רובינשטיין)

המקום:  The Kosher Place – "המקום הכשר" – דובאי
איפה:  Rebat St – Garhoud – Dubai – איחוד האמירויות הערביות – Jumeirah Creekside Hotel
מתי: א-ה 12:00 – 23:00 | מוצ"ש 20:00 – 00:00
כשרות:
כשר למהדרין, הרב לוי דוכמן, רב איחוד האמירויות
טלפון:
971501759411+
עוד משהו: המסעדה מספקת שירותי קייטרינג, אוכל מוכן לשבת ומשלוחים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Like
Close
דתילישס © כל הזכויות שמורות
Close