שוקרייה – הבית לתרבות קולינרית בירושלים שאתם חייבים להכיר – חלק א': הבראנצ' של שישי

שוקרייה, למי שטרם הכיר, הוא בית לתרבות קולינרית ירושלמית. מקום ירושלמי בכל הוויתו ונשמתו, שיונק את יחודיות מהוריו המקסימים, אודיה ואברהם. הזוג שהספיק לעבור במטבחים ירושלמים לא מעטים, לספוג את הטעמים, הריחות והידע, ובראשית הקורונה החליט לפתוח מקום משלו, בצלמו ודמותו.

הזוג המקסים הוא גם מארח מלידה, נוגע בכל אורח ואורח ונותן תחושה של אירוח בסלון ביתם ולא במקום שהוא עסק. למרות שהמקום מקיים סדנאות וארוחות שונות ומגוונות, אנחנו התכנסנו הפעם לרגל הבראנץ׳ המיוחד שנפתח לאחרונה. ועל שאר האפשרויות הקולינריות של הזוג הנפלא בפרקים הבאים בעז"ה.

אודיה ואברהם המתוקים (צילום אסף קרלה)

הצטרפו אלינו לחלק א' על שוקרייה: הבראנצ' של שישי

מדובר בארוחת בוקר – צהריים נפלאה המוגשת בימי שישי, וכוללת מנות מיוחדות, שכנראה חלק ניכר מהן טרם ראיתם והכרתם. מנות ממגוון המטבחים הירושלמים המסורתיים. מזרח ומערב. כאשר מחירו של הבראנצ׳ אחיד ועומד על 170 שח לאדם, אבל כולל שפע קולינרי עצום ומובטח לכם כי תצאו הימנו שבעים ושמחים.

שוקרייה – כמו סלון של בית (צילום דתילישס)

מה אוכלים בבראנצ'?

זה מתחיל בפתיחת שולחן הכוללת מאפים טריים, חמימים וריחניים שנאפו כמובן מבראשית במקום, לצד מזאטים מיוחדים בפרשנות אישית כמו פסטו ריג׳לה ועוד.

פותחים שולחן עם מאפיים ומזאטים בפרשנות אישית (צילום דתילישס)

זה מתחיל בפתיחת שולחן הכוללת מאפים טריים, חמימים וריחניים שנאפו כמובן מבראשית במקום, לצד מזאטים מיוחדים בפרשנות אישית כמו פסטו ריג׳לה ועוד, ממשיך בצלחת דגים משובבת עין ונפש שנכבשים אף הם במקום, מגוון גבינות בווריאציות מיוחדות וסלטים טריים עם מגוון המצאי היומי והעונתי בשווקים הירושלמים.

דגים כבושים. זה החיים (צילום דתילישס)

זה ממשיך במנה עיקרית לבחירה לכל סועד, כאשר גם פה לא מדובר במנות קלאסיות, אלא מנות כמו קאדה כורדי במילוי גבינות משק ומנגולד, בוריק סביח מושחת במיוחד, או חביתת ירק פרסית על חלה.

בוריק סביח שלא תאכלו לסרב לו 🙂 (צילום דתילישס)
קאדה כורדי במילוי גבינות משק, ומנגולד (צילום דתילישס)

חושבים שסיימנו?

הארוחה כוללת גם קינוחים, ששוב נעשים כמובן במקום ואינם שגרתיים. אודיה שהיא שף קונדיטורית מוכשרת במיוחד, מפליאה לעשות בהם קסמים.

כמובן לצד הארוחה הדשנה יוגשו לכם גם קפה ומיץ סחוט ויין.

קינוחים. גם זה החיים (צילום דתילישס)

איפה: ״שוקרייה- בית לתרבות קולינרית ירושלמית״
כתובת: המלך ג׳ורג׳ 37 ירושלים
כשרות: חלבי, בפיקוח צהר
טלפון: 050-213-1319

והנה האתר המהמם שלהם. <כנסו כאן>

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Like
Close
דתילישס © כל הזכויות שמורות
Close