הכשרה החדשה והמדוברת של קבוצת נאיה ודרך הגפן: 'פופ אפ קפה' בקרית ענבים

צוות 'דתילישס' יצאו למשימה, לא אחת, אלא פעמיים. כדי לבחון ולבדוק את החלבית החדשה של קבוצת נאיה ודרך הגפן – פופ אפ קפה, אשר בקרית ענבים. הצטרפו אלינו לסקירה המלאה:

מיסטר פוטטו (צילום דתילישס)

בשורה משולשת

ה״פופ-אפ קפה״, הלוא הוא הילד הצעיר והבועט מקבוצת דרך הגפן ונאיה המוערכות (אך עדיין לא בן הזקונים), שנפתח לפני זמן קצר בקריית ענבים, בואכה ירושלים, מביא עימו בשורה של ממש: בשורת מסעדה חלבית נהדרת, ז׳אנר שאין הרבה ממנו בירושלים וסביבתה; בשורת לוקיישן מיוחד, בסביבה כפרית יפה; ובשורת תפריט קלאסי, אך עם זאת בעל נגיעות מקוריות ומעניינות.

את הבשורה כאמור – עליה כרגיל שמעתם בקהילת 'דתילישס' לראשונה – מביאים החברים המנוסים מהקבוצה היפה שמובילים המסעדנים סימה בן חיים ולהב דורון, ששנות דור של ניסיון במסעדנות ירושלמית צבורות בינות לאצבעותיהם. שאת שהם הספיקו לשכוח, מסעדנים צעירים רבים ילמדו, אולי, בעתיד הרחוק.

עיצוב מקורי ולא מתפשר (צילום דתילישס)

צוות לעניין

עם כל זאת, מביאים עימם אנשי הקבוצה הרבה צניעות (סימה), לצד פרפקציוניזם חסר פשרות (להב), ומקיפים עצמם בשורת אנשים מוכשרים ומיוחדים הנאמנים לדרך ולעקרונות. בין אותם אנשים ניתן למצוא את השפים בקבוצה כמו נדב אלבז המוכשר (שף קפה שלווה וקודם לכן שף משב פוד טראקס, דרך הגפן ועוד), שגיא אזולאי שף הנאיה שמנותיו מדברות בעד עצמן, איתמר ניסנוב שף קפה שלווה, ושמוליק בן חמו השף הצעיר והמבטיח של הפופ אפ קפה. כל זאת מביא לתוצאה המובטחת: עוד מסעדה נהדרת בשורה של הצלחות שהיו ושעוד יבואו.

לוקיישן מושלם

המסעדה ממוקמת בקרית ענבים, במבנה בעיצוב תעשייתי מודרני, לצד מסעדות אחרות (שאינן כשרות), כנזם זהב באף פרה נמוכה 😅. בחזית המסעדה חצר יפייפיה שבקיץ שיבוא עלינו לטובה בוודאי תהיה הומה, ותהנה מבריזה כמו שרק אזור הבירה יודע להציע.

קריית ענבים של מעלה (צילום דתילישס)

תפריט מפנק ומנחם

המקום מציג שני תפריטים שונים: לבוקר, ולצהריים-ערב. אנחנו הפעם נספר על תפריט הערב, שכדרכנו – את רובו אכלנו כי שמנים אנו.
פתחנו בפוקצ׳ה נהדרת, שלצידה חוץ מהשמנ״ז ובלסמי הקלאסיים, מטבל טירשי נהדר (סלט דלעת טריפולטאי למי שאינו מכיר).

דגים נאים מאוד

המשכנו לטרטר טונה אדומה, כי לא נחמיץ הזדמנות לדגה נאה וטעימה, שמוגשת כאן עם אבוקדו וינגריט מלפפון, בצל כבוש ויוגורט. היוגורט מהווה מימוש נהדר להיות המסעדה חלבית ושידוך מיטבי ופחות מוכר לטונה שמוסיף חמצמצות רעננה לטעמי המנה. המשכנו למנה חורפית נוספת של דגה נאה – סשימי פלמידה לבנה, עם לימון כבוש, שומר והדרים. מנה שאף היא התגלתה כפנינה מאוזנת של טעמים נהדרים.

טרטר טונה מושלם (צילום דתילישס)

צמחוניות או לא להיות

המשכנו לשתי צמחוניות נהדרות, אף הן בראשונות. האחת, קולורבי צלוי, המוגש עם קרם כרישה, גבינת פנחס ואגוזי לוז. מנה קלילה בעלת טעמים עדינים ומדויקים. השניה, פרחי ברוקולי (התפריט גרס גם כרובית אך אלו לא נצפו) בתנור, על חמאת קשיו נהדרת, וינגרט כוסברה ואגוזי לוז, עוד מהה ממכרת שהזדרזנו להזמין גם בביקור השני שלנו כאן (ברור שהיה כזה, לוודא שכל-כך טעים באמת)…

ניוקי ערמונים ופטריות, צמחונית נוספת נפלאה (צילום דתילישס)

עיקריות נפלאות

בעיקריות אכלנו פורל, מהדגים האהובים עלינו, שמוגש כאן ברוטב מושחת של חמאה ומנגולד, וכן בר ים צרוב על פלאנצ׳ה, המוגש עם ניוקי וירוקים טעימים בהם סלרי מנגולד וקרם כרישה. שתי המנות הבליטו את היד המדויקת של השף, צליה מדויקת, דג קריספי בעורו ועסיסי בבשרו, הרמוניית טעמים מדויקת וטעם של עוד. גם העיקרית האחרונה, לצמחוניים שבחבורה, מנה נדיבה של ניוקי עם ערמונים ופטריות, שמוגש עם קרם פרש ברוטב חמאת מרווה, היה נהדר.

בר ים מדויק (צילום דתילישס)

ונעבור לקינוחים

בגזרת הקינוחים הציפיות שלנו ממסעדה חלבית גבוהות במיוחד, בהעדר מגבלות הפרווה, וכאן הן נענו במלואן עם טירמיסו שמרגיש ממש כמו ברומא, ומוס שוקולד בקרם אנגלז. קינוחים מסורתיים ומדויקם שמראים שלא תמיד צריך פירוטכניקה מורכבת ומוכוונת אינסטגרם כדי לעשות את הטוב ביותר.

קינוחי אינסטגרם חלביים (צילום דתילישס)
טרמיסו של רומא (צילום דתילישס)

אז היינו פעמיים ועוד נחזור שוב, ושוב. כי מדובר במקום שהוא בשורה, כאמור.

איפה: פופ אפ קפה pop up café
כתובת: קרית ענביים
כשרות: רבנות מטה יהודה
טלפון: 02-5006969

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Like
Close
דתילישס © כל הזכויות שמורות
Close