חגגנו עם שולחן מלא ביינות. מי הכי הרשים אותנו?

קשה שלא להקדים את המאוחר ולפתוח בזה שהיה שווה להתכנס כאן רק בשביל גולת הכותרת של משתה פורים קטן, הרי יהודה של יקב נבו, יין הדגל העוצמתי.

אחרי הספויילר הצנוע, נעשה סדר ונתחיל מהתחלה. פורים זו שמחה מתפרצת, ואין מתאים משמפניה טובה ישראלית תוססת ומתיזה… אז עף הפקק של הירדן רוזה 11 של רמת הגולן, והתפוצצו לנו בפה טעמים עפיצים יבשים מאד וחמוצים בשילוב התסיסה המדהימה, היה שווה כל לגימה וזה אחלה יין בשביל לפתוח איתו את החך!

עברנו לשרדונה הקטיפתי של בת שלמה, טוב, יקב בת שלמה הפתיעו אותנו לא פעם בזמן האחרון עם רוזה מוקפד וחינני, וכתום חלומי (בו נעסוק בנפרד פעם אחרת…) ואכן טביעת העשיה המוקפדת של השרדונה כאן בהחלט מורגשת, יין פירותי נעים בלשון צבע זהוב מרקם קטיפתי קליל ובהחלט מפיק את המירב מענבי הזן הפופולארי.

ו… אם מדברים בשפה דתילישסאית, אז נעבור ל"מנה העיקרית", יין הדגל של יקב נבו "מרלו הרי יהודה" שמגיע אלינו מהאיזור המשופע של הרי ירושלים. היין כמובן נפתח לכבודנו שעתיים לפני בלי כתפיים, וכבר במזיגה חשנו בצבע העז אדום רובי, סחרור בכוס מדיף ריחות עזים של המון ירק, עשבוני משהו ובעיקר מריח צעיר צעיר. הטעם עוצמתי ומינרלי, הגוף בינוני על גבול המלא, הטאנינים כבדים, ניתן לחוש בלשון נוכחות של חבית והסיומת מרירה אך משאירה צימאון לעוד לגימה. אין ספק זהו יין מושקע ועוצמתי. אז אולי הפורים קטן, אבל היין? גדול!

סיימנו כמובן עם "אור" 16 של צרעה, מי שלא מכיר את הממתק המעלף הזה, שיקום עכשיו ויטריף את עצמו עד שיקבל לגימה או שנים (או ארגז). יין קינוח שהחיסרון היחיד שלו הוא שהבקבוק קטן ומרושע.

פורים קטן שמח! לחיים 🥂🍷

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Like
Close
דתילישס © כל הזכויות שמורות
Close