גם לתל אביבים מגיע קוגל ירושלמי – פופ אפ חדש ומסקרן

שיתוף פעולה מרתק בין שוק הנמל בתל אביב למאפיית 'טלר' הירושלמית מניב את הפופ אפ המושלם לחורף הקרוב – דוכן קוגלים בפרשנות עכשווית שמחזיר את הכבוד הראוי למאפה היהודי.

בדיוק כמו אצל סבתא שני בריל

קוגל או קיגל? זה לא באמת משנה 🙂

החל ממחצית חודש דצמבר, ובמהלך כל סוף שבוע למשך חודש ימים, יפעל בשוק הנמל דוכן פופ-אפ של קיגלים פרי שיתוף פעולה של דניאלה אברמזון, מהבעלים של מאפיית 'טלר' הירושלמית, ומציגי השוק השונים. בדוכן השמח והחורפי יגישו מידי חמישי ושישי חמישה סוגים שונים של מאפי קיגל, גם כמנות אישיות וגם לפי משקל, לקחת הביתה או לאכול במקום. התפריט המסקרן יציע גם קיגל קלאסי, עשוי משכבות של אטריות איכותיות, קינמון ופלפל שחור, וגם שפע של מאפי קיגל יצירתיים ומפתים כמו קיגל משובץ בשוקולד ומעוטר בקצפת, קיגל עמוס בצימוקים ותפוחים ו-'קיגל אנד צ'יז' ממולא גבינות ופסטו.

קוגל כזה עוד לא ראיתם צילום שני בריל

אג'נדה של מאכלים עם מסורת

לדברי דניאלה אברמזון, מבעלי מאפיית 'טלר' הירושלמית, "קיגל הוא אחד המאכלים שהכי מזוהים עם ירושלים. בתור מי שגדלה בעיר הקודש, אין זיכרון ילדות של שבת בלי קיגל ואין הליכה בשוק מחנה יהודה בלי ניחוחות עזים של המאפה, שיצא זה עתה מהתנורים. החורף הוא העונה הכי טובה לקיגל ושוק הנמל הוא המקום המושלם באמת לפתוח בו פופ-אפ של קיגלים בסופי השבוע. עם שיתוף פעולה וחומרי גלם שמגיעים הישר מחקלאי השוק הצלחנו להגיע לתפריט שמביא גם קלאסיקות ותיקות ומסורתיות וגם אינטרפרטציות עדכניות ומלאות בטעמים חדשים."

לדברי שיר הלפרן: "חלק ממהאג'נדה של השוק לאורך השנים זה לתת כבוד לא רק לחומרי גלם מסורתיים אלא גם למאכלים שיש מאחוריהם מסורת, קהילה ושיטת הכנה מסורתית. לכן אנחנו שמחים לחגוג את המאכל הזה ולתת לו את מלוא הזרקור באווירה חורפית שמביאה קצת ירושלים לתל אביב"

אנחנו כבר לא יכולים להתאפק צילום שני בריל

הקיגל או הקוגל הוא מאכל המגיע מיהדות אשכנז והוקדש בעיקר לאכילה בימי שבת. המאפה הייחודי מבוסס על תפוחי אדמה או אטריות, שנאפו בסיר ברזל יצוק (בדרך כלל על פלטות של שבת). מכיוון שחומרי הגלם ממנו הוא מורכב הם בסיסיים ופשוטים, הוא הפך במהירות למאכל שהיה שגור כמעט בכל ארוחת שבת של כל משפחה יהודית במזרח אירופה. ממדינה למדינה קיבל הקיגל צורות ופרשנויות שונות ומתכונים שלו עוברים מדור לדור בתוך המשפחות השונות.

פופ אפ קיגלים בשוק הנמל
מתי: ימי חמישי ושישי
תאריכים: החל מה- 16/12/2021 ועד 6/01/2022
איפה: האנגר 12 שוק הנמל תל אביב – חזית דרומית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Like
Close
דתילישס © כל הזכויות שמורות
Close