צהר מציגים: קוד אתי למשגיחי הכשרות

עם כניסת הרפורמה במערך הכשרות לתוקף והצורך להכשיר משגיחי כשרות נוספים גיבשו במערך הכשרות של צהר "קוד אתי למשגיח". רבני צהר, מנכ"ל המערך יהודה זיידרמן והרב ד"ר אורן דובדבני העומד בראשו ביקשו עוד בטרם ילמדו המשגיחים את ההלכות הקשורות בכשרות המטבח, הכלים המזון ותהליכי ההכנה וההכשרה לעמוד איתם על המצופה מהם במספר כללי התנהגות.

אתיקה ואחריות חברתית (צילום דוברות כשרות צהר)

להרבות כשרות בעם ישראל

בהסבר לצורך בקוד אתי אמרו בצהר: "כדי להרבות כשרות בישראל ולוודא שכמה שיותר יאכלו ע"פ ההלכה אנחנו ננהג בסבר פנים יפות, בהגינות וביושרה. מתוך אלה יצמח שיתוף הפעולה ורצון של עוד מקומות להיות כשרים". בין היתר קובע הקוד האתי "הדבר הראשון במעלה שצריך המשגיח לשים לנגד עיניו הוא מחויבותו המוחלטת לתורת ה' ולהלכה. צריך המשגיח לזכור כי הציבור ממש אוכל מכף ידו וכי הוא עוסק במלאכת שמים. יראת שמים ושמירה מוחלטת על דרישות ההלכה הן הבסיס לכשרות אמינה ומוקפדת, כי דרך ארץ קדמה לתורה"

קסם של כשרות – אילן רוזנטל "הקוסם" (צילום דוברות כשרות צהר)

נעם ונימוס והמנעות מחילול השם

עוד נכתב באמנה "לעולם ידבר בכבוד ובנימוס ויראה בכל אדם, בעלי העסק, איש צוות ושוטף הכלים, יהודי או נכרי, גבר או אישה, כמי שנברא בצלם. דיבורו יהיה בדרך ארץ , בנועם ובנימוס ותמיד ישתדל לקדש שמים." במערך הוחלט כי "חל איסור מוחלט על משגיחים לקבל טובות הנאה כלשהן מבעלי העסקים. כולל ארוחות ללא תשלום או מוצרים. על המשגיח לשלם עבור כל מה שאכל ושתה על מנת למנוע חילול השם וגזל."

הצנע לכת וניקיון

בנוסף הזהירו את המשגיחות והמשגיחים במערך "והצנע לכת. יש להיזהר זה יתרה מקרבה בין המינים (גברים ונשים) ומקלות ראש." דוגמא נוספת המלמדת על הגישה היא הדרישה כי בתום עבודתו יקפיד המשגיח לנקות אחריו "לאחר ביצוע משימה כשרותית (שטיפת ירקות, ברירת קטניות, הכשרת כבד, ניפוי קמח וכד') על המשגיח לנקות אחריו ולהשאיר את המקום נקי ומסודר."

בסיכום נכתב "כולנו בשר ודם וכולנו טועים. במידה ונמצאה תקלת כשרות יש להעיר על כך בנימוס למנהל המקום ולאחמ"ש ולפעול מיידית להסרת התקלה ולאחר מכן לדווח למפקח הישיר."

Join the Conversation

  1. צהר שנוי במחלוקת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Like
Close
דתילישס © כל הזכויות שמורות
Close