זו כנראה הפיצה הטובה ביותר בישראל, ואנחנו לא היחידים שחושבים ככה

לה פיאדרה – La Piedra
כתובת:
גרשון אגרון 1, ירושלים
כשרות:
מהדרין

איך אתם עם הפיצה הכי טובה בארץ? פעם אחר פעם, מבקר אחר מבקר. מהארץ ומחו"ל, רובם ככולם תמימי דעים שזו הפיצה הטובה והטעימה בארץ. לא נשאיר אתכם במתח. קבלו את לה פיאדרה – La Piedra הירושלמית הכי איטלקיה בארץ. ואפילו כשרה למהדרין.

בואו נתחיל. מדובר על מקום יחסית חדש ולא עם איזה וותק של סבא וסבתא מאחורי אותו דלפק since 1940. ובכל זאת שובר שיאים של טעמים והתלהבות ממאות מבקרים בארץ ובחו"ל שלא יכלו להישאר אדישים למקום הנפלא הזה.

הכי טובה בארץ. ואנחנו לא היחידים שאומרים את זה. לה פיאדרה צילום: דתילישס

לה פיאדרה, חלום של שני צעירים שהפך למציאות

הכל מתחיל לפני כמה שנים עם שני חבר'ה צעירים שפשוט חלמו. חלמו, הגשימו והקימו פיצרייה אולה איטליה בלב ליבה של ירושלים בקרן הרחובות אגרון פינת קינג ג'ורג'.

אבי סינקלר, הצעיר עם הברק בעיניים העומד ליד הטאבון הענק שהגיע הישר מאיטליה בייבוא אישי, ושוקל 1.5 טון (!) עם מבער מפלצתי שיכול להביא את חלל הטאבון לחום של 600 מעלות, חקר במשך כמה שנים טובות את סודות הבצק המושלם לפיצה. כשהוא מרותק לתוצאות הניסויים שהוא עשה במאות קילו של בצקים, עד שהגיע לתוצאה הרצויה: בצק אוורירי, קל ודקיק במרכז ומתרחב בצדדים לקריספיות מושלמת.

וזו רק ההתחלה. כי גם מה לשים לכם על הבצק זו אומנות שלמה. אצל אבי בלה פיאדרה, כל תוספת על הפיצה מחושבת ומאוזנת עד רמת הדיוק לאיזון טעמים משובח ועשיר.

בצק אוורירי, קל ודקיק במרכז ומתרחב בצדדים לקריספיות מושלמת, לה פיאדרה. צילום: דתילישס

השוס: חלמון רוטט וחמים עוטף את גבינת המוצרלה בדרך לביס מושלם

כמו כל דבר, כל אחד וטעמו האישי. אבל אם אתם באמת אוהבי אוכל, פשוט שווה לנסות כמה וכמה שילובים של טעמים מתוך התפריט המשובח שיש במקום. האוהבים עלינו: פיצה בלנקה, קרם פרש, מוצרלה והשוס, חלמון רוטט וחמים הנשפך באהבה ועוטף את גבינת המוצרלה לביס מושלם.

גם את הפור צ'יז אהבנו, פיצה נהדרת המורכבת מארבעת האימהות של משפחת הגבינות: מוצרלה, גורגונזולה, גאודה ופקורינו בשילוב זיתי קלמטה ואורגנו. ביס מזה, ואתם שרים 'אחד מי יודע' גם אם אתם בכלל מבקרים במקום במוצאי תשעה באב.

הקונספט של המקום מאוד ברור. פיצות עם שלל תוספות מפתיעות וטעימות, פוקצ'ות, מרקים, סלטים ופסטות עשירות למיטבי הלסת.

בקיצור, מקום שהוא בית. בית לטעמים נפלאים, ואהבה לחומרי גלם טריים ואיכותיים. מה שהופך את הביקור בלה פיאדרה לחוויה בלתי נשכחת עד לפעם הבאה שתופתעו לגלות כמה מהר היא מגיעה.

ואופס, כמעט שכחתי. אל תפספסו את רוטב הצ'יפוטלה המעושן. תבקשו מראש כפול. ללקלק את האצבעות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Like
Close
דתילישס © כל הזכויות שמורות
Close