זו הסיבה שבגללה כדאי לכם לאכול אבוקדו בכל יום

כאילו שהייתם צריכים סיבה מדעית, אבל בכל זאת: מחקר חדש יתן לכם סיבה נוספת לצרוך באופן יומיומי אבוקדו – חוץ מכמובן העובדה שהוא טעים.

לפי המחקר שפורסם בכתב העת Journal of Nutrition, הוספת הפרי המכיל סיבים תזונתיים רבים לתזונה היומית שלכם יכולה לשפר באופן משמעותי את בריאות המעיים.

אבוקדו, אנחנו כבר יודעים עוד לפני המחקר הזה, תורם לתחושת שובע ומפחית את רמת הכולסטרול בדם. כעת אנחנו יודעים כי הוא גם בריא מאוד למעיים.

המחקר, בו השתתפו במשך 12 שבועות 163 מבוגרים בני 25 עד 45, בריאים אך בעלי משקל עודף, גילה כי לאלו שאכלו אבוקדו באופן יומיומי כחלק מהארוחה היו יותר חיידקי מעיים חיוביים המפרקים את הסיבים ותומכים בבריאות המעיים.

עורכי המחקר על האבוקדו: "להקפיד על תזונה בריאה למעיים"

בזמן שמחקרים אחרים שנערכו בנוגע לצריכת הפרי התמקדו בירידה במשקל, במחקר הזה לא הומלץ למשתתפים לשנות את התזונה שלהם. הם המשיכו באורח החיים הרגיל שלהם, והחליפו ארוחה אחת בארוחה שעורכי המחקר סיפקו להם – שכללה כמובן מנת אבוקדו.

אבוקדו, אם חיפשתם סיבה בריאותית לצרוך אותו - קיבלתם (צילום: evgeshka999 / freepik)
אבוקדו, אם חיפשתם סיבה בריאותית לצרוך אותו – קיבלתם (צילום: evgeshka999 / freepik)

"המטרה שלנו הייתה לבדוק את ההשערה כי השומנים והסיבים שבפרי משפיעים לטובה על המקרוביוטיקה של המעיים ולחקור את הקשרים בין חיידקי המעיים לבריאות" אמרו עורכי המחקר.

בניגוד לשומנים שנמצאים במזונות אחרים, השומנים בו הם חד בלתי רוויים, שהם שומנים בריאים ללב. באבוקדו בינוני יש כ-12 גרם סיבים, מה שמקרב את מי שצורך אותו באופן יומיומי למנת הסיבים המומלצת ביום – 28 עד 34 גרם.

אחת מעורכות המחקר אמרה כי צריכת הסיבים טובה לא רק לנו, אלא גם לחיידקי המעי. "כאשר אנחנו צורכים סיבים תזונתיים – זה WIN -WIN גם לנו וגם לחיידקי המעי. בדיוק כמו שאנחנו מקפידים על תזונה בריאה ללב, אנחנו צריכים להקפיד על תזונה בריאה למעיים ולחיידקי המעיים".

קראו גם:
חלב זו רק ההתחלה: מחסון בפחמן דו חמצני מאיים על אספקת המזון והמשקאות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Close
© כל הזכויות שמורות דתילישס 2021
Close
שינוי גודל גופן
הפעלת ניגודיות