עולים לרגל בסוכות 2021: המסעדות הכשרות הכי שוות בירושלים עם סוכה

חג סוכות, חג עליה לרגל לעיר הקודש ירושלים. צוות אתר דתילישס יצא לבדוק את המסעדות הכי שוות וטעימות, שנערכו לרגל החג עם סוכה כשרה ומרווחת. אז קבלו אותן ברשימה חגיגית במיוחד.

פרינג'

פרינג' – מטבח שוליים לבנטיני, ממוקמת בתוך תאטרון ירושלים והיא המסעדה החדשה של השף ניר לוי מקבוצת טלביה הירושלמית והכשרה הראשונה בקבוצה.

פרינג׳ (צילום: אסף קרלה)

המסעדה מתגאה בכך שחרטה על דגלה עבודה עם חומרי גלם מקומיים בלבד שמרכיבים מנות מקוריות ולא שגרתיות. בפרינג' תמצאו מבחר של מנות מהים והאדמה, ולצד התפריט העשיר מוצע תפריט קוקטיילים ואלכוהול ייחודי.

כתובת: דוד מרכוס 20, תאטרון ירושלים.
טלפון: 02-6499549
כשרות: רבנות

מדיטה – medita

מסעדת הביסטרו הים תיכונית מדיטה במתחם בית הנציב בירושלים, היא מסעדה תוססת המכניסה טוויסט חדש ומעניין למנות ים-תיכוניות אהובות ומוכרות בתפריט שכולו כשר בהשגחת הרבנות ירושלים.

מדיטה ירושלים

במסעדה תמצאו חוויה קולינרית ססגונית, עם ניחוחות משכרים, וטעמים בלתי נשכחים. בונוס: המקום מותאם לאירועים עד 100 איש. 

כתובת: דרך חברון 101, בית הנציב, ירושלים.
טלפון: 02-5664466
כשרות: רבנות
להטבה במסעדה לגולשי דתילישס לחצו כאן

אנג'ליקה – ANGELICA

במתחם יוקרתי בין רחובות קרן היסוד וקינג דיוויד, תמצאו את מסעדת אנג'ליקה. אחד ממוסדות האוכל הוותיקים והמוערכים של העיר, ובצדק. בתפריט יצירתי, עשיר ומדויק תוכלו ליהנות מארוחת שף ברמה גבוהה.

אנג'ליקה (צילום: דוד ששון ומיכל סלומון)

בתפריט מנות מיוחדות ומסקרנות, שרקח שף מרכוס גרשקוביץ, דמות ירושלמית מעוררת השראה המוביל את הקולינריה המקומית בגאון ומביא לידי ביטוי בתפריט המסעדה מנות מעוררות השתאות וטעימות להפליא.

כתובת: ג'ורג' וושינגטון 4, ירושלים
טלפון: 02-6230056
כשרות: רבנות 
להטבה במסעדה לגולשי דתילישס לחצו כאן

קבוצת 1868  jlm  וזוטא

שף יענקל'ה תורג'מן, הצעיר המוכשר והמנוסה מביא את הקולינריה הכשרה לשיאים ולאיכות בלתי מתפשרת. קבוצת המסעדות שלו כוללת את מסעדת 1868 הוותיקה, אחת המסעדות העילית הכשרות הטובות בישראל שאף נהנית מכשרות מהודרת.

1868 (צילום: סיון שוב עמי)

המסעדה שוכנת במבנה מהמם באזור המלונות צמוד לממילא. התפריט מוקפד ועילי עם שימוש בחומרי הגלם האיכותיים ביותר שיש. בנוסף למסעדה, בחלל צמוד אליה, נמצא בר ה'זוטא', בר הקוקטיילים הנפלא והמיוחד של המסעדה. גם הוא עם תפריט מעולה ועשיר בטכניקות בישול מתקדמות ובחומרי גלם איכותיים.

במרחק מטרים ספורים מהשניים תמצאו את jlm בר סושי מעולה המציג תפריט מהוקצע ומדויק של סושי ברמה הגבוהה ביותר. 

כתובת: דוד המלך 10, ירושלים
טלפון: 02-622-2312
כשרות: רבנות מהודרת

הארוויס סמוק האוס

מעשנת העץ הראשונה, היחידה באזור ירושלים ובין הבודדות בארץ, מציעה שלל עשיר של בשרים מעושנים בעץ בעישון איטי בין 12-18 שעות, בסגנון ברביקיו אמריקאי.

(צילום: לירן מימוני)

לאחר שהייתה סגורה בחצי השנה האחרונה, המסעדה נפתחה מחדש לפני שבועות ספורים והשיקה תפריט חדש ומעניין הכולל מנות בשריות ומנות צמחוניות חדשות. בנוסף כולל התפריט החדש מגוון מנות פתיחה מיוחדות, ביניהן מגדל חציל בלאדי, קרפצ'יו פילה בקר, פופקורן צ'יקן ועוד.

החידוש האחרון במנות העיקריות בתפריט: בריסקט 14 שעות בעישון עץ היקורי, אסאדו 12 שעות בעישון עץ דובדבן בשר טלה מפורק 12 שעות בעישון מסקיט. וכמובן אי אפשר לוותר על הסנדוויצ'ים של הארווי לצד פלטות בשרים בהרכבה אישית ועוד.

כתובת: יפו 33, ירושלים
טלפון: 02-6246444
כשרות: רבנות מהודרת

Harvey`s Burger Shack

האחות הצעירה של מעשנת הבשרים של השף חיים (הרווי) סנדלר, מסעדת המבורגרים איכותית שהביאה את בשורת הסמאש בורגר לירושלים.

(צילום: לירן מימוני)

הסמאש בורגר היא קציצה מדויקת, טעימה ופריכה ביותר; בשר טחון טרי המונח על פלנצ'ה רותחת ונמעך על ידי שפכטל לכדי קציצה משובחת.

בין ההמבורגרים בתפריט: האמריקאי, המעושן, וויסקי ג'ק, האיטלקי, המבורגר צמחוני ועוד מבחר ענק של בורגרים עם תחליפי גבינות צמחוניים.

כתובת: שלומציון המלכה 1, ירושלים.
טלפון: 052-5333625 / 052-7457847
כשרות: רבנות מהודרת.

תמול שלשום

בית הקפה המיתולוגי של ירושלים משיק תפריט מנצח הכולל את המנות האהובות מכל הזמנים שנוצרו במהלך 26 שנות פעילות המקום.

בתפריט כלולות מנות בולטות כמו אלול בעין כרם – פוקצ'ת אגסים וגבינת רוקפור, פיצה שוק – פסטו, תרד טרי, קונפי עגבניות, שום, בצלים וזיתים, מוצרלה וביצת עין, שקשוקה ים תיכונית – חציל על האש, גבינת פטה מפוררת ועוד. בתפריט גם סלטים, דגים, קינוחים, פסטות, מנות צמחוניות, ומנות ללא גלוטן. 

תמול שלשום (צילום: אתי נמיר)

חלל המסעדה מהווה גם חנות ספרים – בין הקשתות והקירות העתיקים מוצבים מדפים עמוסי ספרים, ועל קירות המקום תלויות תערוכות ציורים ועבודות אמנות.

כל שולחן ופינת ישיבה במסעדה מכונה בשם של סיפור, מבין שלל הסיפורים שנצברו בהיסטוריה המפוארת של המקום, תפריטי המסעדה מוגשים בצורת ספר כרוך, וכלי ההגשה יושבים על "פלייסמטים" מאוירים באווירת המקום.

כתובת: יואל משה סלומון 5 ירושלים, מדרחוב נחלת שבעה.
טלפון: 02-6232758 
כשרות: רבנות ירושלים חלבי ירקות מהדרין, חלב ישראל עם משגיח.

מסעדת סקייליין skyline restaurant

ממרומי הקומה ה 12 של מלון גני ירושלים משקיפה אחת המסעדות הייחודיות בירושלים. נופי העיר המרהיבים הנשקפים מגג המלון ללא ספק תורמים לחוויה, אך לא רק הם.

המסעדה מהווה מקום מפגש נעים ואינטימי עם אופציה לשבת בפנים או בחוץ. המאכלים הינם עונתיים, עם דגש על המנה המיוחדת היומית. היתרון במסעדה קיים גם בהשגחה הקפדנית של ה-OU גלאט מהדרין ורבנות מהדרין, וכל הבשרים הינם אך ורק בהכשר המהודר של העדה החרדית.

כתובת: זאב וילנאי 4, ירושלים מלון גני ירושלים, ירושלים
טלפון: 02-655-8847
כשר למהדרין

לוצ׳נה – luciana

את מסעדת לוצ'נה הנמצאת במיקום האסטרטגי בשדרות ממילא, מסעדה איטלקית אל מול חומות העיר העתיקה, רובנו מכירים.

לוצ'נה (צילום: אסף קרלה)

התפריט החלבי בלוצ’אנה מכיל שפע עצום של טעמים איטלקיים משובחים – שבהם פסטות טריות, קינוחים תוצרת בית ומטעמים המשמחים לבב אנוש. טעמים שמשתלבים עם האווירה הציורית ויוצרים חוויה מיוחדת במינה, כאשר במקום סוכה גדולה במיוחד.

כתובת: שדרות אלרוב, ממילא. 
טלפון: 02-502-1000
כשרות מהדרין.
להטבה במסעדה לגולשי דתילישס לחצו כאן

סטיישן 9

מסעדה ירושלמית אסיאתית וכשרה! איזה צירוף מילים קסום.

בסטיישן 9 ניתן למצוא אוכל אסיאתי משובח וטעים מזה שנים, מפורסמים במיוחד הבאנים הנהדרים ומנות הברווז. לאחרונה המסעדה עברה שיפוץ ונוסף לה גם בר חדש, כך שבימי חמישי המסעדה הופכת לבר עם מוזיקה הפעיל עד השעות הקטנות של הלילה.

כתובת: מתחם התחנה הראשונה ירושלים,
טלפון: 072-212-5152
כשרות: הרבנות

מחנה ASADA

מותג הסטריט פוד החדש, על רחוב אגריפס בכניסה לשוק מחנה יהודה המתמחה בסגנון צלייה ASADA כמו בדרום אמריקה עם מספר עקרונות ברזל שהופכים את האוכל בו ליוצא דופן: שימוש ב-100% בקר וואגיו ישראלי. 

מחנה אסאדה (צילום: גיל אבירם)

התפריט מורכב ממספר סוגי בשרים שניתן להזמין או בחלה קלועה מתוקה, או בסגנון Animal Style על גבי צ׳יפס פריך שנעשה במקום: בין המנות: שניצל וואגיו (צרחות); פלאט איירון סטייק (מנה שבקלות היתה יושבת על בוצ׳ר מפונפן במסעדת בשרים יוקרתית); אסאדו (הספיישלטי של המקום); נקניקיות צ׳וריסו (בייצור עצמי); עוף במרינדת 12 תבלינים (פשוט טעים); ומנה טבעונית של סטייק חציל עסיסי צלוי בקרמל ברביקיו חריף (טבעוני?? לא שמנו לב).

להשלמת האווירה תמצאו במקום תפריט קוקטיילים קלילים שמרימים את האווירה.

כתובת: אגריפס 80, שוק מחנה יהודה
טלפון: 02-5436433
כשרות: רבנות ירושלים
להטבה במסעדה לגולשי דתילישס לחצו כאן

ההמבורגר של שגב

מסעדת ׳ההמבורגר של שגב׳ בבעלות הקצב ניסים שגב (הקצביה של שגב), הפועלת בשוק מחנה יהודה, השיקה לאחרונה תפריט החדש של המבורגרים מיוחדים ומושחתים במיוחד, בהם הגרילבורגר עם בייקון צלעות בקר (כשר כמובן); קציצת הפריים ריב וואגיו; הסמאשבורגר, עם בייקון צלעות בקר וצ'דר טבעונית, ועוד. הכל עם שילוב טעמים ססגוני ומשמח במיוחד.

ההמבורגר של שגב (צילום: אסף קרלה)

כתובת: השקמה 6, שוק מחנה יהודה.
טלפון: 02-5017170
כשרות: הרבנות 

קראפט פיצה 

פיצה קראפט פיצה משוק מחנה יהודה, שהוכתרה על-ידי מבקרי בלוג פיצות עולמי ויוקרתי כאחת הפיצות הטובות שטעמו (top pizza 50) פתחה לאחרונה לוקיישן שני, חדש ומרהיב בלב ירושלים-ברחוב שלומציון 1 במרכז העיר ירושלים. 

קראפט פיצה (צילום: אסף קרלה)

בתפריט תמצאו פיצות מגוונות ומקוריות שנאפות בטאבון פחם מדורה מבצק מחמצת שזוכה להכנה מיוחדת בפרק זמן של 72 שעות על מנת לייצר פיצה טעימה יותר עם בצק אווירירי וקריספי שניתן בקלות יותר לעיכול. כמו כן תמצאו בתפריט מנות פתיחה רבות, קוקטיילים משובחים וכמובן בירה מהחבית. 

במקום ישיבה פנימית וחיצונית באווירה ירושלמית נעימה.

כתובת: שלומציון המלכה 1
טלפון: 02-663-3847
כשרות: רבנות ירושלים מהדרין

ארקפה ממילא

הסניף הראשון של ״ארקפה״ בירושלים שנפתח לאחרונה בשדרות ממילא יהפוך את כל אזור הישיבה בחוץ לסוכה כשרה.

ארקפה ממילא (צילום: אמיר מנחם)
ארקפה ממילא (צילום: אמיר מנחם)

הסניף הכשר, מציע לקהל הרחב מגוון מוצרים איכותיים מהמפעל הקולינרי, המאפייה ובית הקלייה הידוע. בתפריט תמצאו בין השאר ארוחות בוקר, סלטים משובחים, פסטות, פיצות, מגוון סוגי קפה ומאפים.

כתובת: שדרות ממילא, יצחק קריב 6
טלפון: 050-771-6990
כשרות: רבנות ירושלים

אריכא

אחד מבתי האוכל הפופולריים ביותר בשוק מחנה יהודה בירושלים, הוא "אריכא סביח" המציע מנת סביח מפנקת במיוחד.

ב"אריכא סביח“ תוכלו ליהנות ממנת סביח הכוללת פיתה עבודת יד הנאפית במקום עם ביצה קשה וחומה, סלט ירקות טרי, טחינה ועמבה איכותיות וכמובן חצילי בלאדי העוברים חיתוך יסודי, מטוגנים בשמן עמוק ומוגשים חמים.

אריכא (צילום: אריכא)
אריכא (צילום: אריכא)

מנת הסביח נבנית מול הלקוח בשכבות אחת אחרי השנייה להבטחת הטריות. בנוסף, ניתן גם למצוא במקום סביח בצלחת ומנה טבעונית עם פטריות פורטובלו מוקפצות.

"הסוד של אריכא סביח הוא בחומרי הגלם והם מצהירים על הקפדה יתרה במרכיבים טריים ובאיכות ללא פשרות, והגשה של המנה בתוך 2 דקות מרגע ההזמנה".

כתובת: אגריפס 83, שוק מחנה יהודה
טלפון: 055-669-7787
כשרות: רבנות  
להטבה לגולשי דתילישס לחצו כאן

רחמו

"רחמו" בשוק מחנה יהודה היא מסעדה ירושלמית אסלית אותנטית. כשנכנסים בשעריה של רחמו, מקדמים את פני הבאים ניחוחות המאכלים המהבילים על פתיליות במטבח. כולם תבשילים כשרים וביתיים של אוכל איכותי וטרי, שמוצאו עיראקי וטעמיו עשירים בתיבול ירושלמי ובאהבה אמיתית לבישול ולהסעדה.

המסעדה שוכנת בבניין עשוי אבן,  והמראה שלה ניחן בפשטות כובשת לב. לקוחות רבים וקבועים פוקדים את המקום וגודשים אותו כבר מזה שנים רבות, מאז שפתחה המסעדה את שעריה בשנות ה-50.

רחמו (צילום: חנה טייב)

ב"רחמו" מתגאים מאוד בחומוס של המסעדה, ששמו הולך לפניו. החומוס של רחמו פשוט ובעל מרקם עשיר, גרגירי ומלטף. שום ריחני, גרגירי חומוס נימוחים, פול או פטריות חמות מוסיפים לו לפי בחירתכם בעת ההגשה.

לצד החומוס תוכלו להזמין גם שפע תוספות חמות, והכל במחירים שווים לכל נפש. אבל התוספת שתמיד תתלווה אל הסעודה שלכם ב"רחמו" ולא תעלה מאום היא הרבה הרבה אווירה ירושלמית מקורית ונהדרת.

כתובת: האשכול 5, שוק מחנה יהודה
טלפון: 02-623-4595
כשרות: רבנות 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Like
Close
דתילישס © כל הזכויות שמורות
Close