היינו במלון בראשית. ספוילר: עפנו

חום יולי אוגוסט כבר כאן במלוא עוזו, השרב הגדול לא תם ולא הולך להסתיים בקרוב, וזה בדיוק הזמן לסדרת סקירות על בתי-מלון לטובת החופשה הבאה. הפעם ביקרנו במלון בראשית מקבוצת ה״אקסלוסיב קולקשן״ של רשת ישרוטל, ואם להקדים את המאוחר – עפנו!

השילוב של הנוף הייחודי, השירות המוקפד והיעיל, הקולינריה העילית שקשה להאמין שקיימת במלונאות, ומתקני המלון – מבטיחים חופשה מושלמת.

ושיהיה ברור, באנו עם ציפיות מאד גבוהות, גם כי כאלה אנחנו; גם כי כשמשלמים כל-כך הרבה ללילה (טווח של 1,500-3,500 ש"ח בערך, תלוי עונה, בסיס אירוח וסוג חדר), אין מרווח לטעויות והכל חייב להיות מושלם; וגם בגלל הניסיון שלנו במלונות אחרים מהקבוצה. וההפתעה? הציפיות שלנו נענו במלואן.

היופי בראשתי וקדום, מרחבי מדבר עוצרי נשימה, מלון שעוצב בתבונה ובמחשבה מעמיקה כך שישתלב עם הנוף המדברי הייחודי של מכתש רמון וייטמע בו כחלק ממנו. יעלים מסתובבים בינות לחדרים ולבריכה ומלחכים עשב בניחותא בדיוק כמו אותה שלווה על המשתזפים על שפת הבריכה – זו המגניבה בעולם היושבת ממש מעל המכתש ונותנת אשליה של אינסופיות.

אז נכון, כשהגענו למלון לעשות צ׳ק אין בדיוק התארגנה לעזוב אותו קבוצת תיירים קולנית, שהפכה את הלובי השקט למעין זירת קרב וגרמה לעיכובים במתן החדרים. אבל הצוות היעיל דאג להציע פיצוי הולם בהחלט לאלו שקיבלו את חדריהם באיחור.

נעים להכיר: מלון בראשית

המלון מתפרש על שטח גדול, ובנוי כמבנה מרכזי בו שוכנים הקבלה, חדר האוכל, הלובי שהוא למעשה גם בר ומסעדה חלבית, הספא, הבריכה הפנימית, חדר הכושר הנהדר עם הנוף הבראשתי למלוא העין, וחדר הקולנוע המפנק (כן, כולל פופקרן ולו״ז סרטים לא רע). למרגלות המבנה המרכזי הבריכה הפתוחה לנוף שתוארה קודם לכן. סביב המבנה המרכזי מפוזרות יחידות החדרים כמבנים קטנים נפרדים. ישנם סוגי חדרים רבים – החל מחדרים קטנים ללא בריכה; עובר דרך חדרים עם בריכה (אבל עם שכנים ביחידה מעל); חדרים עם בריכה ללא קומה מעל (״וילות״) אבל עם נוף אל פנים המתחם; וחדרים עם בריכה לנוף המכתש. כאשר לכל חדר רמת תמחור משלו כמובן. והערה חשובה בנוגע לבריכות בחדרים: הן אכן בריכות ״אישיות״ לשימושכם האישי בלבד, אבל הן לגמרי לא ״פרטיות״ כי במרבית החדרים הן פונות אל פנים המתחם ללא גידור וכדו׳.

ועכשיו לאוכל: אנחנו, אתם יכולים לשער, בדקנו אותו מכל זווית – ארוחת בוקר, ערב, מסעדה חלבית ומסעדת הבריכה.

נתחיל מארוחת הבוקר: למרות שקשה בדרך כלל להפתיע בה, הצליחו פה לעשות את זה. קודם כל, כמו ביתר מלונות ה״אקסלוסיב״ של הרשת, מזמינים מנה עיקרית ושתיה חמה מהמלצר, ושאר האוכל, בבופה כנהוג. מהמלצר ניתן להזמין חביתות וביצים מסוגיות שונים, קלאסיים יותר או פחות, וכן מנות ספיישל. בימים שאנחנו היינו במלון הן היו ״אגז בנדקיט״ עם סלמון ורוטב הולנדייז, וביצת עין הפוכה בציפוי קדאיף. שתיהן מנות נהדרות שהיו גיוון טוב למנות ארוחת הבוקר הקלאסיות.

הבופה לא ענק, אלא מהודק וסופר איכותי: גבינות נהדרות קשות ורכות, בהן פקורינו, עדן, פטה צאן, גאודה בקר, קוצ׳טה כבשים ועוד. ירקות טריים במגוון עצום להרכבה עצמית של סלט עם מגוון רטבים, סוגי טחינות ועוד; מגוון מיני גרנולות לצד קונפיטורות רבות; מנות חמות כולל שקשוקות, בורקסים שנעשים במקום, ואפילו כנאפה נהדרת. וכמובן מגוון עוגות, קרואסונים ומתוקים אחרים.

במסעדה החלבית שבלובי לא אכלנו ארוחה מלאה, אבל פיצה מרגריטה קלאסית מבצק פריך וקריספי ומנה נוספת של טעימות טאפסים לימדו שאפילו פה נעשית עבודה טובה.

המפתיעה יותר הייתה מסעדת הבריכה הבשרית. כי מה כבר אפשר לצפות ממנה? צ׳יפס וקטשופ?! אז זהו, שלא. כנראה זה יישמע לכם מופרך, אבל במסעדת בריכה טעמנו את אחד ההמבורגרים הטובים שאכלנו מעולם. אמיתי לגמרי. ככה זה נראה: לחמניית בריוש חמימה, קציצת המבורגר נדיבה שנטחנה מנתח אנטריקוט מובחר ונעשתה כמובן מידיום-בול, ופרוסות צרובות של חזה אווז מעושן. כמה כיפי וטעים. גם קבב טלה של גינדי על חומוס שהוכן במקום היה מעולה וכשהחוויה כולה נעטפת בנוף המכתש המפואר ובכוס יין רוזה צלול וקר, נותר רק להתמתח לאחור ולומר תודה.

וגולת הכותרת הקולינרית? ארוחת הערב כמובן: גם כאן תמצאו מהר את ההבדלים ביחס למלונות אחרים: שיטת ההגשה שמוכיחה את עצמה נהדר, היא א-לה קארט, הגשה אישית כמו במסעדה, כאשר רק המנות הראשונות הן מבופה. התחושה היא ממש כמו במסעדת שף (וגם טכנית צריך לקבוע מראש את שעת ההגעה לארוחה), והמלצרים לוקחים הזמנה למנה עיקרית מתוך תפריט שכולל מגוון אופציות של מנות בשר, דגים ואפילו צמחוני, כאשר לטובת הגיוון בכל יום יש גם מנת ספיישל מתחלפת.

גם בר המנות הראשונות הוא סיבה למסיבה: מגוון מנות דגים נאים (קרפצ׳ו וסביצ׳ה) ובשר נא (קרפצ׳ו וטרטר), פטה כבד קצוץ עם ריבת בצל, רוסטביף סינטה, נקניקיות שונות, חומוס בשר (שנעשה במקום כמובן), ועוד ועוד. בעיקריות שמוכנות עם ההזמנה על ידי הטבחים והשף במטבח פתוח לעיני הסועדים, תמצאו כמובן נתחי בשר: החל מאנטריקוט ואסאדו מעולים עובר במנות עוף (שלא טעמנו) וכלה בסינטה מעולה מנברסקה, הלוא היא הטובה שבסינטות. גם בדגים המגוון רחב וכלל שפע של דגה טריה לצד תוספות נהדרות (ריזוטו, פסטה ועוד).

הקינוחים המצוינים הצליחו ממש להפתיע ואפילו לרגש, וגם בגזרה זו מקפידים על הגיוון ולצד שלושה קינוחים קבועים, יש שלושה קינוחים שמשתנים מידי יום. והשירות? ידעני ונעים אף יותר מהרגיל במסעדות.

מלון בראשית הוא אופציה נהדרת לפינוק אמיתי, לציון אירוע מיוחד או סתם לחופש של ניתוק אמיתי מטרדות היום-יום. נסו ותהנו 🙂

ואם גם אתם הייתם במלון זה או אחר לאחרונה ונהנתם (יותר או פחות), נשמח אם תשתפו אותנו בחוויה, כדי שגם אנחנו נדע לאן ללכת (או שלא) בפעם הבאה.

כשרות המלון: הרבנות המקומית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Like
Close
דתילישס © כל הזכויות שמורות
Close