"די, מספיק": התרגום של "אווה סאפי" הוא בדיוק הפוך ממה שביקור בה יעשה לכם

מרוקו פינת תל אביב, בחסות: "די, מספיק" או במילים אחרות ובגרסאות שונות: "עזוב אותי מהשטויות שלך" כן, זה התרגום של "אווה סאפי" – המסעדה שתיקח אתכם למרוקו, דרך באר שבע שם חיה כיום סוליקה, האמא של המקום הנפלא הזה.

מסעדות אוריינטליות יש בשפע, רובן משמרות את האותנטיות מעבר לתפריט המרוקאי ומוגדרות כמסעדות פועלים, או מסעדות אוכל של אמא. ב"אווה סאפי" החליטו לשדרג את העניין ולהעניק מעבר לטעמים גם חוויה אותנטית כוללת.

מיקו ושמעון האחים והילדים של סוליקה, רצו ליצור מפגש תרבויות בין מזרח למערב ודאגו שאת חלל המסעדה הגבוה, המעוצב בצורה מרוקנית אותנטית ומעוטר בנברשות זכוכית, תלווה מוזיקה שתגרום לכם לקום מהכיסאות – אלקטרונית-אוריינטלית ובעיקר שמחה. (בביקור הקודם לפני שנה המוזיקה היתה יותר גבוהה, אך הפעם היא עמדה בסטנדרטים שפויים בהחלט, ולא העיקה).

בשביל להגשים את החלום הזה, הוקמה המסעדה בלוקיישן מושלם, בואכה נווה צדק הפסטורלית, למרגלות מגדלי המשרדים הוותיקים של תל אביב. ולמי מכם שאוהב את האוויר התל אביבי, מחכה חצר קסומה עם עצי פרי וצמחי תבלין, שתגרום לכם להתנתק מהעיר במהלך הארוחה, להירגע וליהנות מהטעמים המיוחדים.

במטבח המסעדה מכינים הכל במקום! מהמטבוחה ועד ללחמניות המתוקות האלה שאי אפשר להישאר אדישים אליהן, וכמה שננסה להימנע מאכילת גלוטנים וקמחים, יש דברים שפשוט אי אפשר לעמוד בהם. המנות גדולות ומלאות בטעמים עשירים של נשמה מרוקאנית אוהבת. כן, מרגישים את זה בכל ביס. למישהו שם אכפת שיהיה לכם טעים בפה ושמח בלב.

התיישבנו כהרגלנו בקודש על הבר. שם בדרך כלל נמצא מרכז העצבים ואפשר לבחון את 'מאחורי הקלעים' של המקום. אי אפשר היה שלא לשים לב לניסיון והדיוק של הצוות. הכל דופק ומתקתק, כל אחד במקומו ובתפקידו וביחד מנפיק הצוות שירות מקצועי עם חיוך ענק והרבה לב. כן, לא רק במטבח, גם בחוץ, על הבר עם מלא צ'ייסרים של עראק עם תוספת מגניבה של משקה שקדים מרציפני וטעים כל כך.

התחלנו את הארוחה עם שלל סלטי הבית בתוספת לחם פרנה, היו שם סלק מסורתי, גזר מרוקאי פיקנטי, קרם של חציל אש, פלפלים קלויים ועגבניות עם שום טרי וחריף, יחד איתם טחינה וכמובן המטבוחה הנפלאה של סוליקה האם. צ'יק צ'ק עברנו לראשונות ודגמנו גם פסטייה קריספית ופריכה עם טלה בבישול ארוך, פרגיות צלויות, טנזיה ושקדים קלויים לצד דלעת מושלמת! , צ'ילי מקורמל ושקדים קלויים. סיגר עם מילוי של צלעות ואסאדו בבישול איטי, היה יאמי לגמרי!

המשכנו עם קציצות דגים, ופה לא התאפקנו, פשוט עמדנו והורדנו את הג'קטים והסתערנו על המנה המופלאה הזו. הקציצות שהופקו מדניס ומוסר ים טריים קצוצים דק ברוטב מרוקאי , ציר דגים, פלפלים , גזר , שום וכוסברה היו בהחלט מנה לפנתיאון. כי יש קציצות דגים ויש את הקציצות דגים הטריות והנימוחות של אווה סאפי, למרות שבמקרה הזה, כל מה שרצינו זה בדיוק ההפך מ"די מספיק". המנה מגיעה עם לחמניה מתוקה שנאפת על המקום, מוצר חובה כדי שיהיה אפשר לספוג את הרוטב החמים שעטף את המנה המצויינת הזו.

אחרי עוד סיבוב קצר של צ'ייסרים להוריד את הפאניקה, המשכנו עם טאג'ין לחי מסורתי ומנת מוח מעולות שהמשיכו את החגיגה. ולסיום קינחנו בספייריבס מפואר שהגיע כמו שאר חומרי הגלם המעולים מהבוצ'ר של דוד לגזיאל המעולה.

לקינוח כבר לא נשאר מקום, אבל פטור בלא כלום אי אפשר, וטעמנו מהמלבי שהגיע במתכונת קרמית גלידתית משודרגת וקצת ספניג' עם תה מתקתק לצידם.

אז כן, יש הרבה מקומות של מאמות מרוקאיות. אבל חוויה משודרגת ושמחה בלי לשכוח את טעמי המסורת, יש לכם רק ב"אווה סאפי". או איך שאומרים את זה שם, "איללאה יקטר חירק"… אז, תרבחו ותסעדו!

Join the Conversation

  1. שמשון קמינר says:

    כתבה ממש מעניינת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Like
Close
דתילישס © כל הזכויות שמורות
Close