חדשנות מול מסורת: היינו במרפסת החדשה והטעימה של ירושלים

מסעדת ורנדה, מלון מצודת דוד, רחוב המלך דוד 7, ירושלים. טלפון: 02-5482230.
כשר בשרי, רבנות ירושלים, בשר חלק
שעות וימי פעילות: ימים ראשון עד חמישי בשעות 18:00-23:00.

מה הייתה גדולה סקרנותנו עת גונבה לאוזננו השמועה, לפני כחודשיים ימים, על כך שהשף הירושלמי השורשי והסופר מוכשר, אבירם חיוקה, עומד לפתוח מסעדה חדשה. ואין המדובר בסתם מסעדה, אלא כזו הממוקמת באחד מהפריים לוקיישנים הכי יפים בעיר הקודש, במרפסת היפיפייה של מלון מצודת דוד המוערך, ממש אל מול חומות העיר העתיקה בדיוק במקום בו נפגשת החדשנות אל מול המסורת.

המרפסת כה יפה ומרשימה, שממנה נגזר שמה של המסעדה: "וֵרַנְדָה" – אַכְסַדְרָה אוֹ מִרְפֶּסֶת מְקֹרָה הַמְּחֻבֶּרֶת לַבַּיִת מִחוּצָה לוֹ.

>> לעוד ביקורות מסעדות – כנסו למדור המלא

ואכן, אולי תחת השפעת מיקומה, מדובר במסעדה שגם מבחינה קולינרית היא מסעדה של חדשנות מול מסורת. מסעדה בה ניתן ביטוי לפסיפס התרבויות המרתק של העיר, בה נולד וגדל השף חיוקה, שמשלב בה טעמים מקומיים אותנטיים לצד פרשנות אישית חדשנית ויצירתית שפיתח במהלך השנים בהן הוא עובד כשף מוערך.

אז מה אכלנו בורנדה הירושלמית?

כך למשל, את מנת הקאדה – הלוא היא מאפה כורדי ממולא בשר בקר בבישול ארוך, מגיש חיוקה לצד איולי חמוסטה חמצמץ, שנותן טוויסט מעניין למנה שהיא מסורת.

מנת הארצ'יני, המבוססת במקור על בלילת אורז, המבושל בחלב או שמנת, הופכת כאן לארנצ'יני ירושלמי, המהווה מחווה למנה המקורית, אך עשויה מקובה אורז במילוי פטריות.

היופי הוא שלמרות החדשנות, המסורת מורגשת, והטעמים מאוזנים ומדויקים. גם מנת קרפצ'ו החציל, מנה קלאסית אך מדויקת הוקפצה לרמת נהדרת בסיוע רכז רימונים ופקאן קלוי (וכמובן טחינה גולמית).

ולמתקדמים, בהתחשב בכך שהמומחיות הגדולה של חיוקה היא חלקי פנים, אל תחמיצו את מנת שקדי העגל הנהדרת, המוגשת כראוי עם פלפל חריף, כוסברה, טחינה שחורה ועמבה עגבניות. ירושלמית למתקדמים.

גם תפריט היין במסעדה מושקע וניכר שהושקעה בו מחשבה, והוא משלב בעיקר יקבים הנמצאים בירושלים וסביבתה, כמו יקב הבוטיק לה פורה בלאנש, יקב פלם, יקבי ירושלים ועוד.

Join the Conversation

  1. קלקל says:

    אם איני טועה השף הוא *אבירם* חיוקה, ולא אברהם.

  2. יוני says:

    שף מס 1 אלוףףףף אין על חיוקה איכות שירות שאין בשום מקום תותח עללל

  3. חני says:

    נשמע מסעדה מצוינת
    והאתר שלכם מושלם! בהצלחה!

  4. מעריצה של חיוקה says:

    ביקורת מושלמת. לכל מי שעוד לא היה, רוצו לנסות את הקאדה!!! חובה חובה חובה!

  5. שירה says:

    נוף מטריף. דברים שיש רק בירושלים ♥

  6. מסעדה טובה מאוד, איכותית. שמכבדת את הלקוחות שלה ומעניקה שירות טוב וחוויה טובה עם נוף מדהים וירושלמי. ממליץ לכל אחד ואחת בחום ללכת לשם בזמן הקרוב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Like
Close
דתילישס © כל הזכויות שמורות
Close